ليلة من ليالِ الشتاء - الجزء الأول، للكاتبة رحمة ابنة سليمان

  



ليلة من ليالِ الشتاء

الجزء الأول

بقلم/  رحمة ابنة سليمان 

 البارت الرابع


ملاك: يونس..... توافق تروح معايا عالمي الخاص؟! 

مامت يونس: لا طبعا 

ملاك "بغضب": انا بكلموا هو

مامت يونس: لا يا يونس

ملاك: رد عليا يا يونس 

يونس: مش هينفع يا ملاك... انا بجد كان نفسي اننا نكمل مع بعض لكن الحادثة فرقتنا 

ملاك: طب انا قدامك اهوو ... تعالي معايا 

يونس: انا بحب صِبا وهي دي اللي عايز اكمل معاها حياتي لأني عايز اعيش لكن لو روحت معاكي يبقي كدا حياتي هتنتهي 

ملاك "بغضب":يبقي انت كدا نسيتني بجد .... انا همشي بس هرجع تاني وهاخدك معايا 

يونس: استني يا ملاك .... علشان خاطري لو بتحبيني رجعيلي صِبا

ملاك"بغضب" : انت ازاي تطلب مني طلب زي دا ؟!

يونس: يعني ايه؟ مش انتي خلاص هتمشي 

ملاك : بس هرجع تاني اكيد 

يونس : كل ما تحسي اني واحشتك تقدري تيجي تزوريني .. بس علشان خاطري رجعيلي صِبا 

ملاك: ماشي يا يونس... مكنتش اظن انك هتنساني بالسرعة دي 


يونس:    بعد ما ملاك مشيت ورجعت صِبا تاني لكن طبعا مكانتش فاهمة اي حاجة ولما فاقت انا فهمتها انها عملت حادثة وانا جبتها البيت لأنها كانت في حالة إغماء 


صِبا: انا متشكرة جدا .... استئذن دلوقتي وشكرا كمان مرة 

يونس: لا شكر علي واجب.... استني هوصلك 


                                                            "مشهد العربية" 


يونس: يا رب تكوني بخير 

صِبا: الحمد لله بخير.... متقلقش 

يونس: الحمد لله..... اشوفك بكرة بقي

صِبا : ان شاء الله... سلام 

يونس"بصوت واطي" : انا بحبك

صِبا: قولت حاجة؟! 

يونس"بتوتر" : لا لا ... سلام

   صِبا " بضحك " : سلام


                                                          " مشهد البيت" 



مامت يونس: يونس ... انا حاسة اني تعبانة 

يونس: مالك كدا ... اجبلك دكتور؟؟ 

مامت يونس: لا لا ... انا هدخل انام و هبقي كويسة 

يونس: تمام ... وانا كمان هنام لأن انهاردة كان يوم رهيييب 

مامت يونس: يونس اوعدني انك مش هتسمع كلام ملاك 

يونس : اوعدك .... يلا بقي قومي نامي 

مامت يونس: ماشي يا ابني 


                                                                 " مشهد الصبح" 


يونس: صباح الخير يا امي .... يلا اصحي طمنيني عليكي قبل ما امشي .. امي ... يا امي ....  اميااااااااااااااي 


                                                  "امي توفت" 


                                                           " مشهد العزاء" 


القارئ: يا ايتها النفس المطمئنة ارجعي إلى ربك راضية مرضية فادخلي في عبادي وادخلي جنتي. 


صِبا : البقاء لله يا يونس ... شد حيلك ... انا همشي دلوقتي لو احتجت  حاجة كلمني 

يونس: تسلمي 


يونس " بليل" : انا اسف يا امي .... اكيد ملاك هي السبب


ملاك : لا طبعاً ... مش انا السبب 

يونس: انتي ليكي عين تيجي هنا تاني .... لو سمحتي امشي 

                 انتي السبب اكيد .... اول ما ظهرتي هي اتوفت . 


                                                                                         " يُتبع" 

       

يا ترى ملاك هي السبب فعلا ؟!



شارك الكتاب لتنفع به غيرك

قد تعجبك هذه الكتب أيضاً

اكتب مراجعة

0 مراجعة

0.0 ★★★★★ (0) تقييم (0) الآراء

الخطوة 1: البيانات الأساسية

الخطوة 2: معلومات الاتصال

الخطوة 3: تفاصيل الطلب

الخطوة 4: تأكيد الطلب

تم إرسال الطلب بنجاح، يرجى الانتظار للرد عبر واتساب.
0.0
☆☆☆☆☆
0 تقييم
7553333826143766576
https://www.safaqat-kitabia.com/